نرده راه پله و انواع آن

نرده راه پله (Fences staircases) جهت ایجاد شرایطی پایدار و حفظ امنیت افراد در حین بالا و پایین رفتن روی پله ­ها، نرده راه پله ها با قیمت های گوناگون طراحی شده اند. در پلکان و پله برقی­ ها به جهت جلوگیری از سقوط اجسام و افراد، نرده ­ها را در اطراف آن­ها قرار می دهند.

این حفاظ راه پله ها در انواع متریال­ های متنوع و شکل های مختلف عرضه می شوند. نصب آن­ها با اتصال محکم و مستقیم به دیوار انجام می شود. در ادامه ­ی مطلب به معرفی نرده­ های راه پله پرداخته ­ایم تا افرادی که قصد خرید آن­ها را دارند، با دانشی کامل تر اقدام به تهیه نمایند.

استفاده از نرده ­های پله از گذشته­ های دور تاکنون برای حفظ امنیت بوده است. تفاوتی که استفاده­ این وسیله از گذشته تا به امروز داشته این است که در قدیم صرفا از نرده ها برای حفظ امنیت استفاده می شد. متریال ساخت آن­ها نیز فلز و آهن بوده است.

در دنیای امروز نیز حفظ ایمنی و جلوگیری از سقوط اولیت اول استفاده از نرده های پله در ساختمان­ها می­باشد. با این تفاوت که از طراحی های خارق العاده و منحصر بفرد آنها در جهت زیباسازی فضا استفاده می شود.

انواع نرده راه پله

نرده راه پله دارای انواع مختلفی میباشد که هر یک از این انواع دارای ظاهر و حتی سطح مقاومت و امنیت بالاتری است و همچنین انتخاب هر مدل از آنها به صورت سلیقه ای است.

حفاظ راه پله فرفورژه

این مدل از حفاظ های پر طرفدار است که در اکثر ساختمان ها قابل مشاهده می باشد. این مدل نسبتا وزن سینگین تری نسبت به دیگر مدل ها دارد. که هنگام ساخت خانه ها ممکن است با توجا به مدل راه پله از این نوع حفاظ راه پله استفاده کنند که به آن نرده فرفورژه راه پله نیز می گویند.

حفاظ پله مدرن

اگر ساختمان مدرنی دارید، بهتر است از این مدل استفاده کنید چرا که نمای زیبایی به ساختمان می دهد و باعث می شود ساختمان شما زیبا تر از قبل به نظر برسد. که این مدل از بقیه مدل ها جدید تر است و به محل زندگی شما حس جدید بودن و مدرن بودن می بخشد.

نرده راه پله CNC

این مدل با دستگاه های سی ان سی برش داده شده است و طراحی های زیبایی در آنها انجام می شود که سبکی متفاوت را به نمایش می گذارد و می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که سلیقه خاصی دارند باشد.

حفاظ راه پله لوکس

این مدل حفاظ محصول خانه ها و ساختمان های تجملاتی طراحی شده است تا سلطنتی و تجملاتی بودن ساختمان را به مخاطب القا کند ولی ممکن است استفاده از این نوع نرده راه پله برای همه به صرفه نباشد.

نرده راه پله وسیله ای برای زیبایی خانه

قبل از هرنکته، زیبایی و رنگبندی داخلی، باید به سلیقه و خوشایند افراد داخل آن باشد. رنگ­ها و پترن­ ها احساسات مختلف را در انسان بیدار می کند. در نگاه اول وقتی وارد فضایی می شویم ممکن است چشم انسان به سمت راه پله برود. اینجاست که اهمیت پترن و رنگ نرده ­های پله به میان میاید. حتی اگر راه پله ­ی کوچکی دارید، همراه ما تا انتهای مقاله باشید تا بهترین دیزاین و اصول فنی را روی آن پیاده کنید.

نرده راه پله در نمای بیرونی نیز استفاده می شود و هر فرد با توجه به سلیقه ی خود اقدام به تهیه آنها می نماید و متناسب با طراحی دکوراسیون و رنگبندی آن نرده­ مناسب خود را انتخاب می­کند.

امروزه حفاظ نرده­ راه پله­ ها انواع و اقسام و قیمت بسیاری دارد. شما می­توانید انواع حفاظ فلزی راه پله با قوطی فلزی، چوبی، شیشه ه­ای، سنگی، استیل، آلومینیومی و… را به سادگی از بازار تهیه نمایید.

بنابراین با بکارگیری خلاقیت خود میتوانید در فضای داخلی و حتی فضای خارجی ساختمان، یک زیبایی بصری اضافه کنید و جذابیت آن­را چند برابر نمایید.

نرده راه پله سلطنتی

شکل ظاهری نرده راه پله و ساختار آن

هر وسیله ای برای ساخته شدن نیاز به مراحلی دارد و اینکه ظاهر آن بعد از ساخته شدن شکل خواهد گرفت که هر مدل مراحلی متفاوت دارد. مثلا نرده راه پله فلزی ساده راحت ترین مراحل ساخت را دارد.

فاصله بین نرده ها و ارتفاع نرده راه پله

طبق استاندارد، فاصله­ ی بین هر کدام از نرده ها نباید از 11 سانتی متر بیشتر باشد، این فاصله به گونه ­ای باید باشد که سر کودک از آن رد نشده و خطرساز نباشد. حداقل ارتفاعی که برای نرده­ راه پله باید درنظر گرفت، 80 سانتی متر می­باشد، البته این میزان اغلب برای آپارتمان های مسکونی و منازل مورد استفاده قرار میگیرد و در حالت کلی تا ارتفاع 110 سانتی متر نیز می­تواند ارتفاع داشته باشد.

همچنین این ارتفاع نرده حفاظ برای راه پله هایی که در حالت استاندارد، در ارتفاع 20 سانتی متر یا حداقل 12 سانتی متر ساخته شده ­اند، ارتفاعی ایده­ آل می­باشد و قیمت مناسبی دارد و از آسیب و سقوط جلوگیری می­کند.

تعداد گاردها و متریال حفاظ راه پله

مورد دیگری که بهتراست به آن توجه شود؛ تعداد گارد­های هر نرده است. تعداد گاردهای به کار رفته در نرده­ی راه پله باید بین ۳ تا ۵ ردیف موازی باشد.

اگر از نرده هایی با متریال استیل استفاده میکنید، درنظر داشته باشید که در حالت استاندارد ارتفاع نرده های استیل از 85 سانتی متر کمتر می­باشد. در قسمت تراس نیز معمولا ارتفاع نرده های بکار رفته، نسبت به سایر قسمت ها بیشتر می­باشد.

در برخی محیط ها و ساختمان های پر تردد مانند : ساختمان­های اداری، بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ­ها، ارتفاع و رعایت ضوابط اهمیت بسیاری دارد و استحکام و ایمنی امری لزومی برای جلوگیری از خطر می ­باشد.

در برخی موارد نیز استحکام و متریال به کار رفته در ساخت نرده است که اهمیت بسزایی پیدا می­کند و در کنار ارتفاع نرده­ ها باید به آن پرداخت. ظاهر زیبا و برازنده ی نرده­های راه پله در بسیاری از مواقع، اهمیت زیادی برای خریدار دارد.

در ساختمان­های مسکونی و ویلایی، جهت افزایش زیبایی بصری میتوانید از نرده های شیشه‌ای یا چوبی که بیشتر جنبه تزئینی دارند استفاده کنید البته نرده‌ راه پله از نظر متریال دارای تنوع بسیاری از لحاظ قیمتی و جنسی می‌باشد و در انواع مختلف شیشه‌ای، آهنی، نرده و پله‌ی چوبی، سنگی، استیل، بتنی، گچی و … موجود می‌باشد.

نرده راه پله مشکی زیبا

نصب نرده راه پله

با توجه به اینکه نصب و اتصال هر نرده بستگی به متریال و جنس آن دارد، بهتر است بدانیم که نصب نرده های پله با پایه­ هایی که اصطاحا به آن استارت گفته می­شود آغاز می­شود که مقاومت نرده ­ها را از همان ابتدای کار تضمین می­کند.

اگر دیوار و یا ستونی در آخر مسیر پله ­ها وجود داشته باشد نیز به وسیله ­ی دستگیره ­ی نرده با اتصالی که به آن دیوارکوب می گویند به کمک پیچ­ های مخصوص اتصال میابد. همچنین اگر ستون و دیواری در انتهای کار وجود نداشته باشد، این اتصال به کمک پایه­ شکل می گیرد و اتصال دیگری در پایان کار انجام نمی­ گیرد.

در بین انواع متریال موجود بین نرده ­های پله، نصب نرده ­های شیشه از جنبه­ های گوناگون با سایر متریال تفاوت­ هایی دارد که باید نصب و اتصال آن به دست متخصص سپرده شود تا نتیجه ی ایده ­آل بدست آید.

صنایع فلزی حفاظ کوروش

تا به اینجا به­ طور کلی مبحث نرده ­راه پله را مورد بررسی قرار دادیم، اکنون با اطلاعاتی که بدست آوردید اگر قصد تهیه و خرید نرده ­ها ی پله ­ی مورد نظر خود و افزایش امنیت محیط و فضای داخلی آپارتمان خود را دارید، همچنین برای دریافت اطلاعات جانبی و قیمت ها می توانید با شماره تلفن ­های شرکت تماس گرفته و یا در پلتفرم­ های واتساپ و تلگرام پیام دهید تا از مشاوران و متخصصان شرکت، در انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول راهنمایی­ های لازم را بهره­ مند شوید.

برای اشتراک گذاری مطالب این صفحه با دوستانتان می توانید از لینک های کوتاه شده جدول زیر استفاده کنید.

opizo.com is.gd b2n.ir
gg.gg v.ht yun.ir
bit.ly rb.gy 1ea.ir
tinyurl.com shorl.com cutt.ly

سوالات متداول

قیمت نرده راه پله بر چه اساس محاسبه می شود؟

بر حسب طرح انتخابی توسط کارفرما و متراژ نرده راه پله محاسبه می شود.

چطور میتوان ثبت سفارش نرده راه پله را انجام داد؟

کافیست با شماره 09107500509 تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت دقیق شما را راهنمایی کنند.

نرده های راه پله در چه مدل هایی تولید می شوند؟

صنایع حفاظ کوروش در انواع مدرن، لوکس، فرفوژه و CNC اقدام به تولید نرده راه پله می کند.

آیا ارسال به سایر نقاط ایران هم انجام می شود؟

بله، ما به تمام نقاط کشور ارسال داریم.

8 دیدگاه دربارهٔ «نرده راه پله و انواع آن»

  1. سلام خسته نباشد بگم خدمت همه ی عزیزان در مجموعه حفاظ کوروش
    بنده حدودا چند وقت پیش برای واحد دوبلکسم در تهران از شما نرده ی راه پله خریداری کردم و خیلی از انتخاب خودم راضی هستم
    با اینکه اولش یه طرح دیگه انتخاب کرده بودم ولی بعدش با مشورت با کارشناسان شما طرح رو تغییر دادیم‌و میتونم بگم این طرحی که بهم پیشنهاد دادین بهترین طرحی بود که میتونست باشه
    از کیفیت کار هم هر چی بگم کم گفتم
    خیلی تمیز و زیبا کار شده
    از عکس هم قشنگتر شده و زیبایی خیره کننده ای به وحدمون داده
    که نظر همه رو به خودش جلب می کنهد
    میخاستم بابت اینهمه هنرمندی که باعث میشین خونه هامون قشنگ بشه ازتون تشکر کنم
    شما واقعا هنرمند واقعی هستین
    ممنونم از اینهمه هنر و فنی بودن در یکجا

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما جناب اقاي زماني عزيز
      اميدوارم حالتون خوب بوده باشه
      پيشاپيش عيد رو به شما تبريك عرض مي كنم و اميدوارم سال جديد براي شما سال بسيار خوب و پر باري باشه
      خدارو شكر كه از كار مجموعه ي حفاظ كوروش راضي بوديد و ممنون از خريد شماا و اعتمادي كه به شركت ما كردين
      حفاظي كه براي شما اجرا كرديم يكي از حفاظ هاي زيباي ما در قسمت طراحي هاي لوكس ما بود كه براي واحد شما اجرا شد و هند ريلي كه براش كار كرديم هند ريل چوب روس بود و با اينكه كار خيلي پيچيده بود ولي با افتخار از پسش بر اومديم و مهم تر از اون اين كه شما از كار مجموعه راضي بوديد
      در نهايت از همراهي گرم و صميمانه ي شما كمال تشكر رو دارم
      اميدوارم هميشه موفق و پيروز باشيد
      روزتون بخير

  2. سلام عليكم
    پروژه اي دارم براي يك شهرك مسموني واقع در سليمانيه ي عراق كه اين شهرك به صورت ويلايي مي باشد
    از بين طرحهايي كه در سايتتون ديدم چند طرح لوكس و چند طرح فر فورژه پسند كردم كه انشاالله بعد از ايام تعطيل عيد به ادرس شما مراجعه مي كنم تا ديتيل طرح رو به شما بدم و براورد هزينه ي اوليه را برام انجام بدين تا بتونم در مورد خريد باهاتون قرار داد ببندم و كار رو به مجمموعه ي شما بسپارم
    فقط سوالي كه دارم اينه ايا شما كار صادرات به كسور عراق انجام ميديد؟ يا شما توليد مي كنين و كار صادراتش بايد خودم انحام بدم و اينكه نيرو براي نصب ميفرستين اونجا؟

    1. سلام و خسته نباشيد مي گم خدمت شما جناب اقاي فردوسي عزيز
      اميدوارم حالتون خوب باشه و عيد رو پيشاپيش بهتون تبريك ميگم
      شركت حفاظ كوروش بعد از تعطيلات رسمي فعاليت خودش رو اغاز مي كنه و مي تونيم دو خدمت شما باشيم و از خدمات شركت بهره ببريد
      حفاظ هاي فر فورژه و لوكس جز حفاظ هاي بسيار زيبا و ايمن ما هستند كه هر كدوم از طرح هارو بخواين براتون اجرا مي كنيم
      طبق طرح هايي كه انتخاب مي فرماييد قيمت براي شما محاسبه مي شود و براي شما پيش فاكتور صادر مي گردد
      خوشبختانه صادرات به كشورها رو مي تونيم خودمون انجام بديم
      روزتون بخير
      خدانگهدار

  3. سلام
    براي ويلاي من در كردان شما كار نرده راه پله انجام دادين كه يك نرده ي راه پله ي مدرن انتخاب كرده بودم و دقيقا اونو مثل عكسش زيبا و تميز و خيلي اصولي اجرا كرديد و از اينكه سفارشمو نزد شركت شما به ثبت رسوندم خيلي احساس خوبي دارم و حس مي كنم برنده هستم
    چون هر کسی نمی تونست اون کار رو به این زیبایی که شما اجرا کردین انجام بده
    همیشه شمارو به دوستان و اسنایان خودم معرفی می کنم
    در اخر از مدیریت مجموعه حفاظ کوروش کمال تشکر را دارم
    چون‌مجموعه ای به این‌ منظمی نشان از وجود یک مدیر کاربلد رو داره
    پیروز و مانا باشید

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما جناب اقاي عظيمي عزيز اميدوارم خوب باشيد

      پيشاپيش فرا رسيدن عيد و بهار رو به شما تبريك عرض مي كنم
      بابت نظر لطفي كه به مموعه ي ما داريد از شما قدر داني مي كنم و خوش حالم كه از كارتون راضي بوديد
      و ممنونم از اينكه ما رو به دوستان خود معرفي مي كنين
      بسيار ممنونم از شما و انرژي خوبي كه به مموعه ي ما منتقل كرديد
      و ممنونم از حمايت شما كه باعث مي شه ما مصمم تر به كار خودمون ادامه بديم و در صدد بهتر شدن مجموعه باشيم
      در نهايت از همراهي گرم و صميمانه ي شما تشكر مي كنم
      اميدوارم شاد ى پيروز و موفق باشيد

  4. با سلام و خسته نباشید میخواستم شرایط ثبت سفارش و مدت زمان ارسال محصول مورد نظر را بدونم
    ممنون.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا